Raport PMR zauważa, że wartość rynku płatnych usług VOD w Polsce w 2023 roku osiągnęła pułap 2,3 mld zł, oznaczając wzrost o 28% w stosunku do poprzedniego roku. Wiele z tych gospodarstw korzystało z cudzych subskrypcji. W 2023 roku, firma Netflix wprowadziła ograniczenia dotyczące współdzielenia kont, co przyczyniło się do wzrostu liczby subskrypcji.
Analiza zachowań użytkowników serwisów VOD pokazuje, że 72,4% polskich gospodarstw domowych utrzymuje swoje subskrypcje przez cały rok. Kolejne 9,7% opłaca abonament przez okres od siedmiu do jedenastu miesięcy, a 8,4% – od czterech do sześciu miesięcy. Pozostałe 9,5% korzysta z usług VOD od jednego do trzech miesięcy w roku. Zaskakujące jest to, że pomimo możliwości obniżenia kosztów pakietu, ponad połowa (51,2%) ankietowanych zaprzecza chęci korzystania z pakietów zawierających reklamy. Tylko 23,5% jest skłonne do akceptacji takich ofert.